poniedziałek, 4 stycznia 2010

Noworoczny start!

Błąd ludzi polega na tym że mając nie wielką sumę rzędu 2-3 tysięcy twierdzą że nie ma sensu coś z tymi pieniędzmi robić bo i tak się nie wzbogacą. Ja uważam że to błąd w myśl starego powiedzenia: "Pieniądz robi pieniądz". Każdy grosz, każda złotówka jak by nie patrzeć nas wzbogaca. Masa ludzi patrzy również na bezpieczeństwo. To co zrobić w takim razie by zacząć?

Tradycyjnie chyba, pierwsza myśl to lokata. Na rynku mamy sporo ofert, bez konkurencyjna póki co jest lokata optymalna w Open Finance. Zakładając lokaty o wielkości 549,12 zł odsetki wynoszą 5,98%! Jak widać nie tak mało a procent bardzo ładny. Podobny procent ale jednak ciut mniej bo 5,7% oferuje Meritum bank.

Co jeśli nie chcemy zamrażać naszych pieniędzy? Oczywiście mamy też tutaj wyjście, którym jest konto mocno oszczędzające w Polbanku. Oferuje ono 6,5% dla kwot do 5 tys. zł i 5% dla większych kwot. Pieniądze cały czas mamy pod ręką i w każdej chwili możemy je ruszyć bez utraty odsetek. W tym przedziale kont mamy jeszcze eurobank i tam oprocentowanie 5,05%.

Dla osób bardziej pewnych siebie, pozostają fundusze inwestycyjne. Bogatą ofertę w tym zakresie mają mBank, trochę gorzej wypada tutaj ING lecz też nie grzeszy ofertą. Ogólnie bardzo lubię ING za miłą współpracę z nimi, ale jeśli sam zdecyduję się na zakup funduszy to raczej skorzystam z mBanku.

Przedstawiłem tutaj 3 proste metody jak ulokować pieniądze na niewielki procent ale bezpieczny. To nie wszystko jednak, najważniejsze jest tutaj oszczędzanie. Radzę każdemu z nowym miesiącem odłożyć część pieniędzy dla siebie i zadbać o swoją przyszłość.



Kilka słów co u mnie. Zacząłem szukać dodatkowej pracy, dorywczej by zwiększać swoje fundusze. Praca w której obecnie jestem zatrudniony ma mały zastój, ona i tak jest w weekendy. Poszukam czegoś na kilka dni w tygodniu po południami. Dodatkowo pisze e-booka o treningach, poradach jak ćwiczyć itp. Widziałem na allegro że tego typu rzeczy mają ładne zejście więc czemu nie spróbować skoro wiedzę mam odpowiednią do tego :)

4 komentarze:

  1. A skąd taka śmieszna kwota dla tej lokaty OpenFinance? Jeśli chodzi o brak podatku, to trzeba założyć u nich lokatę z codzienną kapitalizacją. Wtedy aby nie płacić podatku można wpłacić coś około 14-15 tys.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja dysponując portfelem rzędu ok. 2-3 tys. gram na giełdzie. Wiem, że to trochę śmieszne, ale przynosi lepsze efekty niż lokata.

    OdpowiedzUsuń
  3. @corner
    to jest właśnie to lokata codzienna, tylko że dzięki tej kwocie codziennie od banku dostajemy 0,5 grosza odsetek w prezencie. Dzięki zaokrąglaniu.
    @ynwestor
    Jak zarabiasz to nie jest to śmieszne. Ale pamiętaj żeby mimo wszystko mieć część portfela w instrumentach bezpiecznych jak lokaty czy obligacje. Tak na wszelki wypadek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Heh, zapomniałem o tym sposobie. Może dlatego, że dla mnie to już paranoidalność ;-)

    OdpowiedzUsuń