sobota, 2 stycznia 2010

Jak zarobiać na blogu?

Myślę że temat jakim jest zarabianie na blogu, może być dość ciekawy. A dlaczego? Spędzamy tutaj jednak jakby nie patrzeć troszkę czasu, opisujemy swoje starania, więc czemu nie poświęcić troszkę czasu u nie czerpać z tego zysków? Poniżej przedstawię kilka sposobów jak zwiększyć dochód z prowadzenia bloga.

Na początek reklamy kontekstowe. Do wyboru mamy kilka serwisów oferujących taką formę reklamy. Między innymi AdSense, AdKontekst, OnetKontekst, AdBid. Bez konkurencyjne według mnie jest AdSense. Co nam oferują? Do wyboru mamy różnej wielkości boksy reklamowe z reklamami tekstowymi oraz jednostki linków. Co zwykle się nasuwa w takich momentach. Ile można zarobić. A więc zarobki są różne, kliknięcia wahają się od kilu centów do kilku dolarów. Dodatkowym atutem według mnie jest obszerna pomoc w języku polskim.

Kolejnym sposobem jaki opiszę będzie AdTaily. Ten sposób umożliwia nam szybkie umieszczenie na wybranym reklamy na blogu czy stronie. Wykonanie operacji umieszczenia reklamy jest dziecinnie proste. Na blogu na który jest zainstalowany ten system, dajemy "kup reklamę". Możemy wrzucić obrazek o wielkości 125x125, określamy okres jaki ma być wyświetlana i płacimy. Jak widać, cała sprawa jest prosta, mając AdTaily u siebie na blogu, nie musimy się martwić ustawieniem reklamy pod kogoś. Klient sam sobie wszystko ustawia a my tylko czekamy na zapłatę. Dochody jakie mogą nas czekać są kwestią indywidualna, my ustalamy cenę.

System wymiany oraz sprzedaży linków, mowa tutaj o systemie TNX.net . Cała zabawa polega na tym że umieszczamy u siebie na stronie bądź blogu linki innych osób i zarabiamy. A dokładniej dostaje punkty, które możemy sprzedać, a także możemy wydać te punkty na umieszczenie naszego bloga czy strony u innych. Ważna kwestia zarobki, jak już wcześniej wspomniałem dostajemy pkt. Z tego co wiem są kwestią indywidualną jaką dostajemy. Każde 1000 pkt to 0,9$ (a za jednego linka dostajemy jak widziałem 7-15pkt). Minimalna kwota do wypłaty to 5$. Jedna wada! By wstąpić do systemu trzeba mieć zaproszenie. Jak będę mieć zaproszenie to tutaj umieszczę link.

Kolejna metoda to programy partnerskie. Myk polega na tym że firma która sprzedaje dany towar oferują jakąś prowizję za polecenie im klienta. Prowizje te zależą od danego serwisu. Czy jest to skuteczne? Zależy to od programu do jakiego przystąpimy ( a nic nie stoi na przeszkodzie by być w kilku naraz ;)). W tym przedziale uważam że bardzo dobry to Złoty Program Partnerski. Polega to na tym że polecony klient kupuje książkę a Wy dostajecie prowizję która wynosi nawet do 40% ceny książki. Inne programy to znany serwis aukcyjny allegro.pl czy GunFire.pl.


Myślę że te informacje pomogą Wam podnieść zarobki z bloga. Ja w najbliższym czasie postaram się również wprowadzić je w życie mojego bloga. Każdy grosz się liczy:). Gdyby ktoś miał jakieś pytania postaram się odpowiedzieć.

3 komentarze:

  1. Wprowadziłem ostatnio AdSense na mojego bloga. Prawdę mówiąc nie spodziewam się krociowych zysków. Minimalna wypłata jest na tyle wysoka, że będę bardzo zadowolony, jeśli uda mi się przekroczyć ten próg w ciągu roku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po mojej przygodzie uważam że lepiej wolno niż wcale ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powodzenia w zarabianiu na AdTaily, w tej metodzie jest potencjał. Ja uzbierałem już u nich ponad 40zł. Od połowy listopada sprzedały się 3 kampanie, wszystkie poprzez ich katalog.

    Co do Adsense, to nie widzę ich reklam u ciebie, czyżby coś się stało?

    OdpowiedzUsuń